Vliegen met United Airlines - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Lida en René - WaarBenJij.nu Vliegen met United Airlines - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Lida en René - WaarBenJij.nu

Vliegen met United Airlines

Door: Weddenaren

Blijf op de hoogte en volg Lida en René

11 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Phoenix

Zo, ons eerste teken van leven vanuit Amerika. We hebben heel lang moeten reizen, maar zeker niet onconvertabel. René kreeg op Schiphol een prachtige plaats bij de nooduitgang toegewezen, en ik profiteer dan vanzelf mee. Dit was een ongekende luxe. Na 8,5 uur vliegen landen we voor t eerst om Amerikaanse bodem, en wel in Washington. Ik heb mijn ogen goed de kost gegeven, maar het witte huis niet gezien vanuit de lucht, en helaas Obama ook niet ;-) Voor je het land in mag, ben je een uur verder, door allerlei controles. vervolgens moesten we nog een klein uurtje wachten op de vlucht naar Phoenix. De tijd moesten we terugzetten van 9 uur savonds naar 3 uur smiddags. En dit herhaalde zich in Phoenix opnieuw. Het tijdsverschil met Nederland is nu dat het bij jullie 9 uur later is. Wij beginnen de dag nu net. We hebben een heerlijk nachtje in een hotel met airco geslapen. Dat mag ook wel, want buiten loop je tegen een muur van hitte aan. Het is hier 38 graden met een hoge lucht vochtigheid. We hebben een goed ontbijt achter de rug. Wel allemaal op plastic servies, maar dat mocht de pret niet drukken. Ook de donuts e.d. zoetwaren ontbraken niet. Straks gaan we eerst een Walmarkt opzoeken om de spullen die we niet mee konden nemen zoals slaapzakken te kopen. René is helemaal in z'n sas, want hij mag de komende weken rijden in een luxe splinternieuwe Chevrolet Impalla met 6 cillinder automaat. En last but not least, de Tom Tom heeft ons gisteren in no time naar ons hotel gebracht. Hele opluchting dus. Vandaag reizen we naar Williams, van waaruit wij enkele dagen uitstapjes gaan maken. Ik denk o.a naar de Grand Canyon. Het is niet zover hiervandaan. Ongeveer 4 uurtjes rijden. Ok, totzo ver maar weer.

Verslag uit: Verenigde Staten, Phoenix

De Vulkaan en Lava

04 September 2010

Vervolg Hawaii
Lida en René

Bijna is het dan zover, en kunnen René en ik aan onze 2e verre reis naar Amerika samen beginnen. Het aftellen is begonnen. We zullen ons best doen geregeld een berichtje te plaatsen. We wensen iedereen die ons dan ook volgen veel leesplezier. Enne we lezen jullie reactie natuurlijk ook graag!

Actief sinds 02 Aug. 2010
Totaal aantal bezoekers 20477