Silvertown, Capital Reef en Bryce Canyon - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Lida en René - WaarBenJij.nu Silvertown, Capital Reef en Bryce Canyon - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Lida en René - WaarBenJij.nu

Silvertown, Capital Reef en Bryce Canyon

Door: Weddenaren

Blijf op de hoogte en volg Lida en René

19 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Panguitch

Zo, weer nieuws en foto’s vanuit Utah.
In het kort wat we de afgelopen dagen hebben gedaan.
Na onze luie dag, wilden we de volgende dag naar Durengo, vanwaar je met een treintje de Rocky Mountains inkon. Naar de zilvermijnen, Silvertown. Echter, we waren mooi op tijd daar, maar er gaan maar 2 treinen per dag, aangezien deze er 3,5 uur over doet. En de laatste was om 10 uur vertrokken. We zijn daarom maar met de auto de Rocky Mountains ingetrokken, geweldig, wat een gevoel. Je zit dan op hoogtes van 3300 meter. Dit geeft onze TomTom keurig aan. Op die hoogte zelfs een enorme onweersbui mee gemaakt, brrr
De volgende dag zijn we vanuit Colorado naar Utah gereisd.
Een heel bijzondere reis, want je komt allerlei soorten landschappen tegen ondeweg. Je hebt hier zelfs allerlei kleuren bergen, en dan bedoel ik wit, grijs, rood en gemixte kleuren in een berg. Zie de foto's. We rijden soms uren achter elkaar, maar t verveeld ons niets. Soms kijken we alleen maar, en hoor je alleen ohhh en wauw. Onderweg stoppen we bij bijzonder vieuwpoints om op ons gemak rond te kijken. Of we gaan onze benen streken om een trail te lopen. En dan kom je ook weer op heel bijzondere plekken, met een Canyon en prachtige rotsen. Zo ondertussen voel ik mijn kuiten wel weer, dus heeft René als we op de camping aankomen ook weer wat te doen ;-) René en ik vonden Afrika geweldig, maar Amerika doet niets onder. De mensen zijn ook erg behulpzaam en polite (beschaafd). Het uit eten gaan is hier een ramp, want eigenlijk eten de Amerikanen alleen maar fast food. Zelfs in de supermarkten is het fast food veel goedkoper, dan het gezonde eten. Als voorbeeld: Kaddetjes 10 voor 1 dollar, een gezond gesneden bruin brood kost 4,5 dollar. Jullie begrijpen zeker wel, waarom de Amerikanen zelf ook hughes zijn! Toen we deze keer op de camping aankwamen, werden we door mensen die we al een keer eerder op een voorgaande camping hadden getroffen, verwelkomd met koud bier en wijn. Super dus. En lekker hoor, dat we dan alleen onze slaapzakken maar hoeven uit te rollen en te proberen op de bbq hier iets van een fatsoenlijke maaltijd in elkaar te flanzen. En vandaag zijn we de hele dag naar de Bryce Canyon geweest. In één woord prachtig. Het deed ons soms denken aan het TerraCotta leger, zoals die vorig jaar in het Drents museum was te bewonderen. Ook deed het ons denken aan de Sacra Familia in Barcelona. We hebben hier heerlijk lopen wandelen. Eerst de canyon in naar beneden, om vervolgens aan de andere kant weer omhoog te moeten. Dit valt soms niet mee. Maar het is de spierpijn die we vast morgen hebben dubbel en dwars waard. Hoewel, morgen is het de bedoeling naar de Grand Canyon te gaan. Toch ook weer een reis van 3 uur heen en 3 uur terug. Dus vroeg opstaan, en op tijd weg. Hoezo vakantie??? Nu, geniet weer van de foto’s. Hoewel dit niet kan weer geven hoe mooi het hier is. Waarschijnlijk zal de film die René weer maakt een veel betere indruk weergeven.

• 19 Augustus 2010 - 08:06

Henk En Ans:

Hallo levensgenieters,
    Wij zijn terug van vakantie en sinds gisteren hebben we jullie reisverslag geopend. Hartstikke leuk om te lezen en schitterende foto's. We zien uit naar het volgende verslag. Veel plezier nog en een goeie reis gewenst.

• 19 Augustus 2010 - 10:01

Joyce:

Tja wat moet ik nog zeggen.. jaloers dat ik ben:O

xxx

• 19 Augustus 2010 - 10:14

John:

Noorwegen is mooi, maar hier wordt ik ook stil van! Genieten hoor!

• 19 Augustus 2010 - 13:13

Jan&Everlyn&meiden:

Hoge bergen, diepe dalen, ruwte, vlakte,glad water, droogstand en genoeg voeding, eindeloze verte en overal schoonheid.
    Wat een overeenkomst met het leven in de door jullie gemaakte (prachtige) foto's.
    Gelukkig zien wij het genieten en niet vergeten de
    "scottel bray" HaHa
    Warme groet uit WEDDE

• 19 Augustus 2010 - 17:04

Eric De Jong:

Fantastisch, Wat hebben jullie een mooie reis. Als ik dit zie beleef ik mijn vakantie van een maand in Amerika opnieuw. Het is daar zo mooi en het allerleukst om gewoon een tent op te zetten in de natuur. Ik wil dit graag nog eens herbeleven. Lieve Lida en René. Ik wens jullie verder een hele mooie vakantie toe. We spreken elkaar snel weer!

Liefs, Eric

• 20 Augustus 2010 - 15:54

Jamie:

sooooow moooi!

maarre, denk nou niet dat ik in foto´s trap met nep-indianen! hahahahaha

maar goed, have fun daar! xxx

• 20 Augustus 2010 - 19:06

Bianca:

Nou mooi hoor, ben ook wel een beetje jaloers. Het is denk ik echt heel bijzonder daar midden tussen de indianen. Ik ga ook maar sparen denk ik. Nou nog heel veel fun en ik blijf nieuwsgierig. X van ons allen.