Hollywood - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lida en René - WaarBenJij.nu Hollywood - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lida en René - WaarBenJij.nu

Hollywood

Door: Weddenaren

Blijf op de hoogte en volg Lida en René

24 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanuit Las Vegas zijn we via Death Valley National Park naar Lake Isabella gereisd. Een hele ervaring. We zien verschillende kleine tornado’s in de woestijn, die zeker niet vlak is, maar wel dor met veel cactussen. Wat bijzonder is, nadat we al bijna 2 weken op hoogtes van 2000-3000 meter hebben vertoefd, rijden we nu op zeeniveau. Death Valley bestaat uit zoutvlaktes met Canyons, zandduinen en curieus gevormde bergketens. De temperaturen zijn hier extreem hoog, 50 gr is niets met extreem koude nachten. Hier wonen op een handje vol na dan ook geen mensen. Gek genoeg wel 50 diersoorten.
Door Death Valley is de weg golvend. Hier bedoel ik mee, dat er langs de kant vd weg bordjes staat, met pasop een “dip” of “bump” , je voelt iedere keer je maag ronddraaien. Een gratis kermisattractie ;-) We zijn op een kijkpunt uit de auto geweest. Dit doe je niet voor de lol, maar omdat je bang bent iets te missen. En dit doe je!!! We hebben de 50gr. getrotsseerd, die gepaard gaat met een hele warme dikke wind, die je bijna de adem beneemt. En dan moet je ook nog een berg oplopen (dank aan René, die mij met z’n hand in mijn rug altijd mee duwt), maar dan wordt je ook beloond op een prachtig uitzicht.
Lake Isabella ligt aan een prachtig meer. Jammer dat we hier maar 1 nacht blijven. Aan de andere kant, was dit ook de eerste tent met een ventilator, zo warm was het daar ook nog snachts. De volgende dag zijn we doorgereisd naar Californië, Buellton, een mooi plaatsje aan zee. Aangezien we hier dicht bij LA zijn, (slechts 500 km heen en weer) hebben we hier een bustour geboekt voor de volgende dag. We hebben mooie huizen van beroemdheden gezien, maar wat is het er lawaaiig en druk. René en ik zijn blij met ons stulpje in de Wedderbergen. Uiteraard hebben wij als echte toeristen de Walk of Fame met zijn beroemde sterren gelopen. De beroemde Hollywood letters in de bergen gezien, en ook de studio’s aldaar bezocht. Kortom, het was een leuke, maar niet spectaculaire dag. Wel hebben we op de terugreis, die druk was, ondanks zijn 6 banen, en nog vele files kent, nog van een mooie zonsondergang in zee kunnen genieten.
Groeten uit een zonnig Californië, en behalve wat foto’s stuur ik jullie ook de zon mee.

• 25 Augustus 2010 - 08:20

The Famous Joyce:

Heeey!

Jaaaah ik ben beroemd hahaha! En wie de beste dochter is das wel lastig zeg, maar wie maait jullie gras:P

Bedankt voor t beetje zon sturen, dat kunnen we hier wel gebruiken hoor.. we hoeven geen 50 graden maar t lijkt hier wel herfst zeg:(

kusss

• 25 Augustus 2010 - 19:23

Marloes:

wow.. kan niet anders zeggen.. wat een reis!
    bijzonder leuk om op de site jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Geniet van elk moment !

• 26 Augustus 2010 - 14:58

Bart:

Wat nou en niet flink wezen gokken, met de jacht op de winst???. ook dat moet je meemaken,toch.....
    Maar een geweldige reis, lijkt me. en trouwens ook een mooi verslag hoor.. super.
    wens jullie nog een fijne tijd in de States. maak het tot een blijvende herinering. en ook dat zal wel lukken. succes en gorten vanuit koud en nat winschoten.
    gr: Bart en Marga

• 28 Augustus 2010 - 17:48

Bianca:

MMhhh, nog steeds jaloers hoor, ga zo door. En ja zon kunnen we hier wel gebruiken. Mooie foto s hoor, geniet er maar van.

xxx Bianca