Golden Gate Bridge en nog veel meer.... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lida en René - WaarBenJij.nu Golden Gate Bridge en nog veel meer.... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lida en René - WaarBenJij.nu

Golden Gate Bridge en nog veel meer....

Door: Weddenaren

Blijf op de hoogte en volg Lida en René

30 Augustus 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Aan alle goeie dingen komt een eind, zo ook aan ons avontuur in de West.
We hebben ruim 6500 km rondgetufd in onze 6 cilinder Impala. Morgenochtend gaan we hem hier inleveren op het vliegveld van San Francisco. De afgelopen dagen hebben we ons rondom San Francisco vermaakt. We zijn een dagje naar Santa Rosa geweest (voor de kenners, home of Snoopy Dog; Rapper) Alleraardigst stadje. Er was een marktje, en verder hebben we daar lekker ff geshopt. Hadden er ook eigenlijk een lekker taartje willen eten, maar ze konden er niet wisselen van 100 Dollar, dus dat feestje ging niet door. En vandaag hebben we vanaf onze camping een tour San Francisco gedaan. Lekker toeristisch maar erg leuk. Om te beginnen de Golden Gate Bridge. Een imposante brug, die niet goud kleurig is, maar rood! Hij dankt zijn naam aan de Goldrush periode. Als je de stad ingaat, betaal je tol, 5 dollar. San Francisco is aan 3 kanten omringd door de Oceaan. Ze hebben dan ook 3 enorme bruggen aan elke kant, om de stad in te komen. Eén ervan heeft zelfs een onder en bovenverdieping. Eerlijk gezegd, vonden wij de 2 andere bruggen mooier en groter dan de Golden Gate, maar ja, die heeft naam gemaakt. Vanaf de Golden Gate Bridge heb je wel een prachtig uitzicht op Alcatraz ( beroemde gevangenis op een eiland ). Verder hebben we het Golden Gate Park aangedaan, waar we ff lekker hebben gewandeld. Trouwens, het weer viel ons enorm mee. Ik schat zon 20 tot 22 graden, maar errrrrrg veel wind. En in San Francisco is het altijd wel een dagdeel mistig. Verder San Quentin, een van de beroemdste gevangenissen gezien. Ook hebben we China Town aangedaan, ook heel leerzaam. SF bestaat uit 35% chinezen, die allemaal daar wonen. Heel klein, en vaak geen koelkast, dus ze kopen iedere dag vers voedsel op straat, wat hier 2x per dag in enorme vrachtwagens wordt aangeleverd. En dan bedoel ik echt vers, want vaak leeft de waar nog! We hebben prachtige Vicoriaanse huizen aanschouwd in de steile straatjes van SF, die allemaal weer uitkomen bij de Oceaan. Natuurlijk naar Fisherman’s Warf geweest. Heerlijk geluncht op pier 39 in het zonnetje. Bijzondere stad, als je bedenkt dat tijdens de aardbeving in 1906 ongeveer 80% van deze stad van de kaart werd geveegd! De laatste aardbeving, dateert van 1986, maar heeft aanzienlijke minder schade en slachtoffers geëist dan die van 1906. Het was weer een interessante en prachtige dag.
We gaan ons nu voorbereiden op ons avontuur in Hawaï. We slapen vanacht weer lekker samen in een twee persoonsbed in een hotel, i.p.v. elk in ons slaapzakje ;-)
Wat een luxe! Geen idee of er in Hawaï een goeie internetverbinding is, maar we gaan ons best doen. Geen bericht is goed bericht zal ik maar zeggen.
Rest ons niets anders, dan onze beide moeders te feliciteren met hun verjaardagen.
Ma Zoelman voor dinsdag, en Ma Berkenbosch voor woensdag! Van Harte Gefeliciteerd met het bereiken van dezelfde leeftijd ;-)
See You vanuit Hawaï

• 01 September 2010 - 17:55

Tante Ali:

Wie ver reist heeft veel te verhalen en dat zal voor jullie zeker gelden.We horen het graag als je weer terug bent. Geniet nog maar want het schiet al weer op. Bij ons alles oke.

• 16 September 2010 - 18:10

Alny:

heb van Wieland ook die fotoGolden g b. waar hij zelf opstaat...indrukwekkend,oktober gaat hij weer...