Route 66 en Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Lida en René - WaarBenJij.nu Route 66 en Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Lida en René - WaarBenJij.nu

Route 66 en Sedona

Door: Lida

Blijf op de hoogte en volg Lida en René

22 September 2016 | Verenigde Staten, Sedona

De volgende dag zijn we o.a via route 66 naar Williams getuft. Het was de bedoeling om eerst nog de West Rim van de GrandCanyon aan te doen, maar helaas hebben wij de afslag gemist. Bovendien gaf de GPS ook iets anders aan. Toen we navraag gingen doen bij een informatiepunt, hoorden we dat menig toerist hier “strandde”. Hierop maar besloten rechtstreeks naar Williams te gaan, want dit is, wisten wij van jaren geleden, een heel leuk stadje, waar de tijd heeft stilgestaan langs de route 66. We hebben bij het informatiepunt maar uitgebreid geluncht, en intussen een hotelreservering gemaakt. Hotels die veelal gerund worden door Chinezen of Pakistanen.
Ook weer leermoment, want dan kun je de kamer niet controleren, terwijl dat heeeel hard nodig is. Bij aankomst, sloeg ik dan ook de lakens terug, en zag grote vlekken in de lakens. Oh, zegt de dame, wasmachine doet niet goed, jullie krijgen nieuwe kamer. OK volgende kamer, lakens schoon, zag er netjes uit. Echter, wil ik even later mijn handen wassen, blijkt de eerste handdoek iig niet schoon te zijn. Ik weer terug, ok wij krijgen brandnieuwe handdoeken. Nou echt niet, een keer je handen drogen, en de handdoek is al drijfnat. Zo dun, onze zakdoeken zijn nog dikker.
Toen later ook de airco nog eens niet werkte, hebben we ons geld maar teruggeëist, en nieuw hotel genomen. Wat een drama, want dat geld kregen we niet zomaar. Afijn, vervolgens prima hotel, met sochtends prima ontbijt.

Toen we na een goeie nachtrust wakker werden, scheen de zon, maar tijdens het ontbijt begon het te regen, en ook niet klein beetje. Wij waren met 35gr uit Phoenix vertrokken, en hadden hier niet echt op gerekend. Niet getreurd, winkels genoeg, dus ik maar een nieuwe jas, en René een lekkere dikke spijkerblouse, en een paraplu ;-). Echter, richting de GrandCanyon werd het wel heel erg, en dus ter plekke maar besloten om toch de South Rim ook maar niet aan te doen. We hadden jaren geleden al een pracht ervaring aan de North Rim, dus blijkbaar mocht het niet zo zijn. We besluiten richting Flagstaff te rijden en daar te lunchen, om vervolgens via de vergrote naar Sedona te gaan. Hier werd het weer gaandeweg beter, de rit fantastisch! Ohhhh, we waren hier al eens, maar in werkelijkheid is Sedona nog mooier dan in mijn herinnering. Geweldig die Red Rocks in de bergen. Net als toen, heb je ieder moment het idee dat er een indiaan uit de bergen komt gegaloppeerd. Het stadje zelf is heel druk en toeristisch, en doet enigszins denken aan Glastonbury, maar dan in tienvoud. Toch merk je aan alles dat de energie hier heel hoog is. Je kunt hier dan ook allerlei healings, readings en massages e.d. vinden. Deze nacht kiezen we ervoor in een mooi hotel te overnachten. Dit heeft wel een prachtig verhaal hoe we dit kregen geregeld. Degene die dit graag horen moeten het ons maar laten weten. Dan vertellen we graag in geuren en kleuren wat zich hier weer heeft afgespeeld ;-). De volgende ochtend, brengen we nog een paar bijzondere uren door in Sedona, waarna we vervolgens de terugreis aanvangen richting Phoenix, om daar nog een heerlijk weekend met Jamie en Leighton door te brengen.