Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Lida en René - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Lida en René - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Door: Lida

Blijf op de hoogte en volg Lida en René

30 September 2017 | Canada, Vancouver Island

Vancouver-Islands

Aangekomen op AirPort Vancouver staan we in no-time in de hal. Aangezien de camperverhuurder al in Phoenix is gebeld, hoeven we niets anders te doen, dan even contact met thuisfront te leggen, en dan de shuttles bussen op te zoeken, waar we gehaald zouden worden om half 3.
Echter om 14.50 nog niemand. Toch maar ff contact met Jamie. Die neemt direct actie, en blijkt dat waar wij staan, we hier helemaal niet gehaald worden. Jamie belt ons, en sommeert ons de trein te nemen en 2 haltes later weer uit te stappen. Hier worden we gehaald. Overigens, mag je gratis 2 haltes verder, als je maar wel kaartje trekt. Een allervriendelijkste Canadese dame helpt ons hoe te doen. En als we uitstappen zie ik meteen CanaDream. Wat blijkt, na het telefoontje van Jamie, is de beste man weer terug gegaan, om ons alsnog op te pikken. In het busje zitten meerdere Nederlanders, die allemaal met de camper op pad gaan.
Aangekomen bij de verhuurder en de benodigde paperassen te hebben ingevuld, mogen wij, omdat we al eerder met een camper op pad zijn geweest, het verplichtte filmpje overslaan. We inspecteren de camper, maken wat foto’s van kleine schades en na nog een korte uitleg gaan we dan eindelijk op pad. Rene is content met de in mijn ogen wel erg grote camper ;-) We gaan via een grote Wallmart, om een voorraadje in te slaan naar onze eerste camping, midden in de stad Vancouver. Wat is het toch een grote en indrukwekkende stad. Aangekomen, is het inmiddels donker, we eten een heerlijke Pizza uit oven, aangevuld met wat extra groentes. Voordeel van een camper is dat alles werkelijk aan boord zit. Denk aan magnetron, oven, diepvries en koelkast. Echt toppie. Douchen en snurken, het was mooi voor vandaag.
De volgende ochtend, besluiten we onder het genot van een heerlijk zonnentje, Downtown Vancouver te gaan, via het Stanleypark. Prachtige herfstkleuren. We maken het niet laat nog, en zijn op tijd terug op de camping. We genieten van een heerlijk zonnetje. Onderwijl maken we kennis met 2 jongemannen, die samen op pad zijn met een 4-wheeldrive camperbus. Het is hun laatste dag, en of we belang hebben bij hun BBQ en bus koffie. Maar natuurlijk hebben we dat ;-) We besluiten meteen hierop de kip te bakken, en in de oven frietjes te mikken. Lekker makkelijk, en o zo lekker!
Vrijdag gaan we, gezien het de hele dag regent naar Vancouver Island, naar de overdekte markt voor kunst en voedsel. Hier boeken we meteen ook onze walvissentoer voor de volgende dag. Aan het eind van de middag drinken we iets in een tentje bij de haven, natuurlijk ;-) We hebben hier een paar jaar geleden ook gezeten en herinneren ons de heerlijk in honing geroosterde kippevleugeltjes. Deze gaan we snel weer bestellen, en laten het ons goed smaken! Op de camping maken we samen een heerlijke macaroni, genoeg voor 2 dagen. Gezien we op tijd op tijd naar de walvissen gaan, duiken we op tijd ons mandje in. Vooral ook omdat we in de camper zalig slapen ;-)

• 04 Oktober 2017 - 07:53

Gretha:

Hallo Lisa en Renée.
    Dan is het wel gemakkelijk met Jamie op afstand.
    Ik zie dat jullie je wel vermaken.
    Geniet ervan en maak mooie foto's kunnen wij ook meegenieten.
    Goede reis.
    Groetjes gretha en rudy