Hooverdam - Reisverslag uit Boulder City, Verenigde Staten van Lida en René - WaarBenJij.nu Hooverdam - Reisverslag uit Boulder City, Verenigde Staten van Lida en René - WaarBenJij.nu

Hooverdam

Door: Lida

Blijf op de hoogte en volg Lida en René

21 September 2016 | Verenigde Staten, Boulder City

Zo, na een paar heerlijke dagen in Phoenix met Jamie en Leighton, nu op weg naar de Hooverdam, nabij Vegas en GrandCanyon.
Viel ons overigens niet mee, deze keer erg moe na de lange vluchten. Door de Jetlag toch de eerste ochtend om 5.00 am wakker, zo ook de 2e ochtend. En dan val je savonds na de warme maaltijd bijna om ;-) Affijn, daarna werd het iedere ochtend beter. Ook het luieren bij zwembad en lake hebben ons goed gedaan. Verder zon heerlijk cowboy stadje in de bergen aangedaan, daar lekker gepicknickt. Bijzonder om dan na een paar jaar in het huis van je jongste rond te wandelen, wat je tot nu toe allen van foto’s en FaceTime kent.

Gisterochtend, 19 september werden we wakker van de verse geur van koffie vd Starbucks. Leighton die in alle vroegte al op pad was geweest, en slingers en ballonnen had opgeblazen. Jamie’s verjaardag, die zij sinds jaren weer eens in huislijke kring mocht vieren.
Beide hadden vrije dag, en die hebben we goed besteed. O.a heerlijke taart bij een cheesefactory gegeten, yummie. En savonds het nieuwe monopoly spel van de Games of Thrones gespeeld. Voor wie daar niet naar kijkt, aanrader op HBO. René en ik zijn er aan verknocht ;-)
Het is nog steeds heel warm in Phoenix, zon 37gr. Maar gelukkig wonen ze in een heerlijk airconditioning huis. Geen kreuk dus.
En vandaag is het enigszins bewolkt, zowaar zojuist beetje regen gehad, maar de lucht breekt alweer. En de temperatuur is goed, scheelt ook een stuk. Landschap is hier heel erg dor, met op de achtergrond die prachtige bergen. Regelmatig zien we bordje met Te Koop, 200 acres, maar wie wil hier nu in de middel of no where wonen? Waar moet je van leven?

Zoals gezegd, wij op weg, Jamie op weg naar Portland, komt pas vrijdagavond terug, en Leighton naar Seatlle. We komen allemaal vrijdagavond ergens weer bij elkaar in Phoenix.
Wij benutten deze dagen door o.a Hooverdam te bezoeken, de South En West Rim van de GrandCanyon (in het verleden al een keer de North Rim bezocht) en Prescott Park op de terugweg naar Phoenix. We hebben de auto van Jamie mee, zij waren deze niet nodig deze week, daar zij beide vliegen. Lucky us ;-) en onderweg maar kijken waar we kunnen overnachten.

Wel, een redelijk motel nabij Hooverdam gevonden. Maar wel een heerlijk restaurant, waar alles home made wordt gemaakt. Uniek in Amerika! Hooverdam was zeer indrukwekkend, moet ik zeggen. Heerlijk rond gewandeld, en al vele traptreden in de benen.

• 22 September 2016 - 09:26

Joyce:

Heerlijke berichten alweer vanuit de states. Zo fijn dat Jamie lekker met jullie verjaardag heeft kunnen vieren!
    Geniet van alles, hier gaat het allemaal goed. Lela houdt zich kranig tegen Daelynn haar grijpgrage handjes :P

xx

• 23 September 2016 - 22:54

G:

alles prima hier mooi weer

• 24 September 2016 - 18:39

Gretha:

Nu al een prachtig verhaal. Mooie foto's maken.
    Dan kunnen wij ook mee genieten.
    Doe de groetjes daar.
    En tot ziens
    Groetjes Gretha

• 24 September 2016 - 18:39

Gretha:

Nu al een prachtig verhaal. Mooie foto's maken.
    Dan kunnen wij ook mee genieten.
    Doe de groetjes daar.
    En tot ziens