Whales-tour - Reisverslag uit Powell River, Canada van Lida en René - WaarBenJij.nu Whales-tour - Reisverslag uit Powell River, Canada van Lida en René - WaarBenJij.nu

Whales-tour

Door: Lida

Blijf op de hoogte en volg Lida en René

01 Oktober 2017 | Canada, Powell River

Na een snelle douche en kort ontbijt, schuiven we de slide-outs van de camper weer naar binnen en gaan op pad. Via de machtige mooie brug, de Lion Gatebridge, zusje van de Golden Gatebridge in San Fransisco, rijden we richting de haven. We vinden een mooie parkeerplek voor de camper, kopen een dagkaart en melden ons bij de tour-operator. We tekenen dat we ons bewust zijn van alle gevaren, en mogen even later aan boord. Het is een half open boot, bewust gekozen gezien de regenval vd vorige dag. We waren de eersten dus mochten ook als eerste een plekje opzoeken. Lekker vooraan, bij het raam. Hoewel, wanneer de walvissen of orka’s gespot worden, de boot stil of langzaam gaat varen, en alle ramen open kunnen. Ook is er dan de mogelijkheid aan dek te staan.
We hebben werkelijk geluk vandaag, na een half uurtje zien we de zwarte vinnen in het water. Rustig varend zijn we op een gegeven moment omsingeld door vele walvissen.
Het valt nog niet mee mooie foto’s te maken, of te filmen. We doen ons best, maar vooral genieten we. Het lukt me net op tijd, de staart van een grote orka terwijl deze op en neer gaat op de foto te zetten. Prachtig gezicht. De orka’s hebben er duidelijk zin in vandaag en duiken en spelen dat het een lust is. We blijven hier zon anderhalf uur rond dobberen, genietend van de walvissen en orka’s onder een lekker zonnetje. Helaas, na de middag begint het weer licht te regenen. Dankbaar voor de half gesloten boot ;-) De captain stelt voor nog naar zeeleeuwtjes te gaan kijken. Op hele grote boomstammen welke gezamenlijk zorgen voor een soort van eiland, liggen talloze zeeleeuwtjes in allerlei kleuren bruin, maar niet zwart/grijs zoals wij ze kennen. Later gaan we via Stanleypark getooid in haar mooie herfstkleuren via het water terug naar de haven. Een prachtige ervaring rijker.
Terug op de camping nieuwe mensen, Hollanders naast ons. Of we zin hebben in wijn of bier ;-) Tja wij zijn niet ziek meer, en dus schuiven we aan. Gezellig wisselen we allerlei ervaringen en do’s en don’ts uit. Later eten we een heerlijke versgemaakte pasta met kip, gekocht op de markt. We puzzelen uit, hoe we morgen willen rijden richting Jasper.

Verslag uit: Canada, Powell River

Lida en René

Bijna is het dan zover, en kunnen René en ik aan onze 2e verre reis naar Amerika samen beginnen. Het aftellen is begonnen. We zullen ons best doen geregeld een berichtje te plaatsen. We wensen iedereen die ons dan ook volgen veel leesplezier. Enne we lezen jullie reactie natuurlijk ook graag!

Actief sinds 02 Aug. 2010
Totaal aantal bezoekers 20458